Elkezdődött

Bizony, nemrég még csak az alagút vége látszott, viszont mostmár vége a télnek. Visszavonhatatlanul elkezdődött a 2012-es szezoin, miután március 16-án vízre került a Shanti, az első fecske, vagyis madár az agárdi kikötőben.

Az első nap inkább a szerelésről szólt, hiszen sok új dolgot kellett elhelyezni, technikailag is fejlesztettünk a hajón. Be kelett fűzni a traveller köteleit, a baumba a grósz alsóél feszítőjét, ami végre nem oldaltra húzza majd a hátsó szemet, hanem szépen irányba, és fokozatmentesen állítható vele az alsóél feszessége. Be kellett állítani a rig-et, ami ma már egyszerűbb, mert a régi festékkel fékezett csavaros megoldás helyett, Gáborék új vereteket készítettek a fővantnik bekötéséhez, amikbe spannerek kerültek, pontosan és gyorsan állítható az árboc. A forstagot jollésan egy létrába kötöttük, jól működik. Be kellett kötni a hevedereket is, mostmár nemcsak a kormányosnak lesz egy középen, hogy nehogy kiessen egy durvább éles menetben, hanem a mancsaft is kapott kettőt, lehet hasizmozni neki is 🙂

Idén is sólyán került be a hajó, mert a Daru még nem volt üzemben, de most azért más volt, mint tavaly a VVSI-ben, már szürkületben egyedül, segítség nélkül. Újabb és újabb megerősítést kapunk, hogy jó helyen áll a hajó, segítőkész, barátságos emberek között, többen is ott tüsténtkedtek a besólyázásnál, így egész könnyen ment, bár a futó valóban magasabb, ezért kicsit nehézkesen úszi le róla a hajó, de nem volt gond. Pláne, hogy a futót nem kézzel kellett tartani, mint tavaly, hanem egy elektromos csörlő segített visszahúzni.

Elég soik idő elment a szereléssel, csak úgy 3 tájban került ívzre a hajó, de mindenképp meg akartuk futtatni, vagy inkább stílszerűen reptetni kicsit. Az új grószt húztuk fel, azaz húztuk volna, de az utolsó harminc centin nem jutott túl… vagy háromnegyed órás sakkozás következett, és már fenyegetett, hogy le kell dönteni az árbocot, hogy megnézzük nincs-e valami baj a núttal, de miután a régi grósz gond nélküól felszaladt, másban kerestüök a hibát. Meg is találtuk! Megint tanultunk valamit. Még mieelőtt az alsóél első szemét megkötöttük volna az árbochoz feszítettük meg az alsó élet, ezért átlósan feszült a vászon, ezért nem tudott feljebb kúszni. Hátul kiengedtük, elől megkötöttük, majd felrántottuk. Kell még rtajta állítgatni, de szép állt. A génuát húztuk melléje, mert tavaly megtapasztaltuk, fock-kal nem olyan jól dolgozik a normál kzv grósz. A szervízmólótól indultunk, gyakorlatilag félszélben egyenesen hőztunk ki a kikötőből. Feri vitte ki a hajót, akinek ugyan már indulni kellett volna, de azért még mentünk vele egy kört 🙂 aztán félszélben vissza, kitettük őt az egyik mólószáron, és Zsófival, Bencével visszamentünk a vízre.

Nagy élmény volt, százakárhány nap téli hideg és sötét után, melegben, napsütésben kellemes szalonszélben, majdnem síma vízen vitorlázni. Az YKA-s gyerekeken  kívül nem is volt más a tavon. Ahogy láttam, mindenki vigyorogva élvezte az első métereket, végre újra a vízen 🙂

A nagyvászon még nem állt igazán jól, de a hajó nagyon szépen egyensúlyban volt, és a hevenyészett beállításokkal is, négy csomó felett szaladt ramubna, negyedszélben. Majdnem Gárdonyig lementünk, aztán vissza cirkálnunk kellett. Szemre úgy tűnik élesebb lett a hajó. Már el is feljetettük milyen érzékeny, szinte meglódult, mikor a vásznak a helyükre kerültek egy-egy forduló után, s a nagyvászon és a génua széljelzői is azt mutatták, jól tesszük a dolgunkat.

A kikötőbe félszélben húztunk be, úgy másfél órás vitorlázás után, a helyünk előtt szélbeálltunk, majd becsorogtunk. Talán nem ment olyan gyorsan a leszerelés, mint ősszel, de egész gyorsan elpakoltunk. MIndkét vásznat levettük, hajtogatva pihennek a hajóban. Szendvics és a megérdemelt csoki a hajóban, majd gyors ponyvázás. Még mindíg hihetetlenül szép időben, kellemes, szinte meleg szélben.

Szép nap volt! Köszönet mindenkinek, aki részt vette benne 🙂 folytatása következik, hiszen előttünk két hét távolságban a szezonnyitó verseny 🙂